dimecres, 27 de novembre del 2013

DIFERENTS TIPUS DE POWER POINT

EL POWER POINT TRADICIONAL I CREATIU:


Podríem diferenciar dos tipus d’ús en les presentacions: Aquell més tradicional, anomenat així perquè estaria més proper a les metodologies que consideren el professor com la font del saber, com qui ha de transmetre el coneixement de la millor manera possible a l’alumne. En cambi, una presentació més creativa, és aquella que explica un fet a partir d'una imatge o transmet emocions al públic.

Les utilitzacions tradicionals de les presentacions no totes són negatives, ja que en entorns educatius presenten diferents avantatges:

 • L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus o de l’esquema... 
 • Permet d’incorporar imatges il·lustratives. 
 • Permet crear esquemes de manera que és fa més intel•ligible la matèria. 
 • Podem inserir tota mena d’elements multimèdials com ara: imatge, so, vídeo, animacions,... 
 • L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
 • Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts

 El principal desavantatge però, és que tot això està encaminat a establir un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’orador i el públic, per això perpetua una metodologia molt concreta. A més també podríem afegir-hi els desavantatges següents:

 • Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb claredat. 
 • L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
 • Els colors i les formes es col•loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat. repetició indiscriminada de determinats tipus de sons.
 • Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes. 
 • Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d’animació i transició en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc que, en el millor dels casos, l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs. 
 • Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid. 
 • S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren. 


Cal destacar, que les diapositives són l’eix central dels programes de creació de presentacions. En ella i col•loquem lliurament els objectes com ara: textos, vídeos, imatges, etc. El conjunt de diapositives formen una presentació. 


Les presentacions en Power Point tenen l’extensió pptx o ppsx, en Impress creem arxius odp i google també utilitza el seu propi format, però la presentació s’emmagatzema al servidor. Cal dir que tots tres programes donen opcions d’exportar i importar arxius. Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre diapositives.   Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada