dilluns, 23 de desembre del 2013

CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALESA DE L'APRENENTATGE AMB L'ORDINADOR. JAMES CROOK.



En les dues últimes classes de GTIC, vam parlar de les metàfores, i de la seva importància. 



  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina 




·        La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

En aquesta metàfora es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procé d'aprenentatge realitzat per l'estudiant.

L'interès que té aquesta utilització tutorial de l'ordinador es troba en la capacitat que té la màquina per reproduir alguns aspectes de la relació entre el docent i l'alumne.


·        La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés.
Seymour Papert, va proposar la realització d'experiències d'aprenentatge "poderoses".

 Va crear el concepte micromon on l'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta seguint un procés reflexiu i actiu;






·        La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials. Permeten un aprenentatge per descoberta semblant al que es produeix en els micromons de Papert però d'una forma molt més acotada ja que són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. El grau de llibertat de l'usuari és més limitat que en el cas del Logo.

Un exemple simulació el trobem al programa Crayon Physics.


·        La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

L'ús de l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària. A l'escola també es dóna (o s'hauria de donar) aquest fet.

Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.








- Aquí podeu veure la meva pràctica sobre les quatre metàfores:






  • SCRIBD, és una web on es pot penjar i compartir diferents documents de diversos formats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada